Monday, August 29, 2011

Program SAVE | Nikmati Rebat RM100 & RM200

Lebih daripada 12,000 rakyat Malaysia mengambil langkah pertama untuk menikmati rebat RM200 untuk peti sejuk cekap tenaga dan RM100 rebat untuk penyaman udara di bawah inisiatif kerajaan, program “Sustainability Achieved via Energy Efficiency” (SAVE) untuk memupuk budaya cekap tenaga di kalangan rakyat.

Dalam satu kenyataan hari ini, Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air berkata, lebih ramai rakyat Malaysia mula menyedari keperluan untuk budaya cekap tenaga dan dengan cepat mengambil kesempatan program rebat yang diperkenalkan di bawah Program SAVE itu.


“Dengan hari raya menjelang, ini adalah peluang yang amat baik bagi mereka yang meraikan hari raya untuk menjimat sedikit wang apabila mereka membeli peti sejuk atau penyaman udara yang baru,” kata Ketua Setiausaha kementerian itu, Datuk Loo Took Gee dalam kenyataan tersebut.

Beliau berkata, jenama-jenama di bawah Program SAVE juga memberi diskaun mereka sendiri selain rebat program untuk menggalakkan orang ramai membeli peralatan elektrik cekap tenaga.

Mereka hanya perlu mencetak baucer di laman web, www.saveenergy.gov.my dan membawa baucer tersebut ke kedai-kedai elektrik di bawah SAVE Program untuk membeli model terpilih dari 12 jenama.

– Bernama

No comments:

Post a Comment