Thursday, March 25, 2010

INGIN MENJADI USAHAWAN? PUNB MEMBANTU ANDA



SELAMA dua hari saya mengikuti kursus kelolaan Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB) di Swiss Inn Sungai Petani, Kedah, saya rasakan amat berbaloi walaupun terpaksa menghabiskan seharian di dalam dewan seminar. Masa yang berlalu memang tak terasa. Betapa banyak info berguna telah mereka kongsikan dengan peserta kursus.
Apa yang boleh saya katakan, PUNB betul-betul mahu membantu usahawan Bumiputera dalam bersaing dengan usahawan lain. Syarat-syarat yang ditetapkan serta tunjuk ajar yang diberi benar-benar membantu dan tidak membeb ankan kita golongan peniaga atau mereka yang baru mahu mencebur dalam dunia perniagaan.

Sekiranya anda seorang siswazah dan hingga kini masih menganggur atau mendapat perkerjaan yang tidak setimpal dengan kelayakkan anda, anda patut mengikuti program Perintis anjuran PUNB. Mereka akan membimbing anda dalam langkah untuk menjadi usahawan. Siap bagi alaun lagi RM800. Dan sekiranya siswazah itu sudah memenuhi syarat-syarat PUNB, mereka akan memberi pinjaman kepada anda.

Dan kepada usahawan dan bakal usahawan pula,
sekiranya anda mahu mengembang perniagaan sediada menjadi lebih besar, PUNB boleh meluluskan pinjaman hingga 1 juta!

Rasa saya mereka masih lagi menganjur seminar di beberapa lokasi lagi. Sekiranya anda berminat, rajin-rajin le belek surat khabar. Jadual kursus dan tempat yang akan mereka singgah selalunya ada di iklankan.

So, apa lagi usahawan semua. Pergi cari surat khabar cepat! Mana le nak tau 2 atau 3 tahun dari sekarang perniagaan kita mampu berkembang gila-gila punya. senang sampai ke anak cucu. Rembat mana peluang yang datang dulu, sebelum orang lain rembat!

3 comments:

  1. Wah..bakal usahawan lah nie..
    gua doakan semoga berjaya..

    ReplyDelete
  2. Tq...Tq...
    ape benda yang boleh buat duit semua saye nak try...
    hee

    ReplyDelete
  3. ni utk siswazah je ke...ala kesian nya kat org yg tk siswazah dok rmh jer nk meniaga tkdk support...suri rmh tkleh join ker

    ReplyDelete