Sunday, June 23, 2013

Review Huawei Ascend Mate


PEMBEKAL kepada penyelesaian teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) terkemuka, Huawei baru-baru ini memperkenalkan peranti empat teras dengan skrin sentuh terbesar.

Telefon bimbit pintar Ascend Mate yang bercirikan skrin berdefinisi tinggi (HD) 6.1 inci ini turut dijana oleh pemproses Hi-Silicon empat teras 1.5 giga Herz selain turut dikuasakan oleh bateri berkapasiti tinggi 4050 mAh.

Dengan teknologi kawalan kuasa pantas (QC - Quick Power Control) serta penerimaan automatik tidak berterusan (ADRX - Automated Discontinuous Reception), perkongsian pantas milik Huawei ini membuktikan bahawa peranti bersaiz besar mampu untuk beroperasi dengan baik.

Menurut Pengarah Pemasaran Serantau Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei, Tang Siew Wai, Ascend Mate dilihat mampu memenuhi kehendak pengguna dengan mempamerkan inovasi serta teknologi terhebat yang diusahakan oleh jurutera terbaik Huawei.

"Peranti terbaharu daripada Huawei ini mampu menembusi rintangan dalam penyampaian hiburan, komunikasi serta memberikan pengalaman kreatif bagi semua keperluan peribadi pengguna.

"Daripada segi perkakasan serta reka cipta pula, konsep make it possible diterjemahkan menerusi chipset, penjimatan kuasa, skrin yang lebih besar dan teknologi kamera 8 mega piksel HDR," katanya.

Dioperasikan oleh Android Jelly Bean 4.1, Ascend Mate turut menyediakan teknologi dua mic bagi penapisan bunyi, sistem suara Dolby, rakaman stereo serta perkongsian pantas bagi memuat naik gambar, video dan lain-lain fail.

Acsend Mate kini boleh mula didapati dalam dua warna iaitu hitam dan putih serta dijual pada harga RM1,599.

- Utusan

No comments:

Post a Comment